söndag 11 juli 2010

Hemma

Nu är jag hemma igen. I stan. Har lämnat det här huset vid havet
efter att faktiskt ha kallat det "hemma" ett tag.

Jag ligger nu på min balkong och funderar på hur jag skulle må och
hur livet skulle vara om jag bodde vid havet alltid, på riktigt.

Havet gör något med mig som är svårt att förklara. Jag påverkas
otroligt mycket. Det kan lugna mig, det kan ge mig energi, det kan
göra mig fascinerad och nyfiken. Ibland till och med lite rädd. Nära
havet är jag mycket mer i mina känslor.

Havet är magiskt. Det får till och med upp mig tidigt på morgonen
utan problem .....

1 kommentar:

JCMAS sa...

Me, myself and I...

Jag råkade avvisa din kommentar, det var inte meningen.

Så här skrevs det:"Magiskt helt klart. Jag värjer mig lite från havet. Om jag skulle prova på att bo riktigt nära ett tag så är jag nog fast. Riktigt fast. Så pass att jag måste flytta. Flytta på allt och ta stora beslut. Något jag också värjer mig från, stora beslut. "