fredag 23 september 2011

Hur?

Bevara självrespekten. Göra tvärtemot impulser. Inte agera på alla
starka känslor. Observera och beskriva känslor, surfa på dem. Stå
upp för mig, inte be om ursäkt. Inte slå mig i huvudet om jag får
ett nej och bestämma att frågan var fel. Låta tolkningar vara
tolkningar, tankar vara tankar och känslor just känslor. Inte låta
känslorna styra.

Väga kostnader och se om jag har råd. Inte sälja mig för billigt.
Se till att det finns en partner på andra sidan nätet på
tennisplanen, det blir för mycket att slå bollen fram och tillbaka
på egen hand.

Göra saker som för mig mot mins långsiktiga mål. Vara rädd om mig
och prioritera det som är viktigt för mig. Inte vara på "on hold".
Aktivera mig, distrahera när så krävs. Stå ut. Stå ut med att inte
veta, stå ut med att inte veta, stå ut med att inte veta.

Välja aktivt och noggrannt. Ta lång tid på mig för att på så
sätt sakta ner mitt eget tempo. Stå emot impulser. Igen.

Det var litegrann om hur.

Inga kommentarer: