fredag 2 december 2011

Samhällssömn

Jag tror inte att det jag har är sömnproblem egentligen. Jag har ett
samhällsproblem.

Om jag får sova mellan ca 03.00 och 11.00 så somnar jag snabbt och
vaknar sött. Slipper stressen med att "gå och lägga sig i tid" för
att "orka med hela dagen". Slipper vilja döda, slå sönder (om jag nu
skulle orka uppbåda den kraften) väckartelefonen, slipper två-tre
timmar på förmiddagen och på eftermiddagen då jag gärna skulle
sälja armarna för en stunds sömn.

Men jag KAN ju sova gott i åtta timmar. Bara inte den tiden som
samhället kräver av mig. Så är det verkligen sömnproblem jag har..?

Nu är klockan snart två på natten. Jag kan ta sovmorgon i morgon.
Men känner ändå stress, för det är liksom inte ok att sova till
elva när man är 39. Det får man som tonåring. Jag borde ha lagt mig
tidigare. Eftersom jag var dödens trött i eftermiddags. Vilket jag
var eftersom jag gick upp kl 7 i morse efter 4 timmars sömn...

Så nu ska jag sova då. Men jag undrar, jag.....

Inga kommentarer: