onsdag 17 mars 2010

Drivill

Ja, jag vet inte. Men jag tackar och tar emot. Dagarna är bra på jobbet, solen skiner när jag åker hem. Är det ljuset? Är det förändringen i luften? Jag vill lite. Det finns saker jag är nyfiken på.

Det finns faktiskt saker jag är nyfiken på! Jag planerar lite för sommaren och tycker det är okej. Jag träffar människor jag gillar varje dag. Lilla sonen är en myskille som jag vill åka hem till. Stora sonen är gladare i dag. Han kom och hälsade på mig på jobbet och var liksom en glad kille. I går kväll satt han uppe med min "sambo" och pratade och pratade.

Ja, jag vet inte. Jag är också nykär. Alltså, det här med Appleprodukter.... Mmmm. För en sån oteknisk tjej som jag är det verkligen rena rama drömmen. Finns en risk att jag måste ta ett par dagar bara för att umgås med mina Applegrejer....

Jag har ett driv som kommer lite av sig själv. När det sackar kan jag påverka det. Det är inte illa. Jag vet inte vad som gör det här, men jag vet att jag borde försöka ta reda på det på något vis. Jag har ju flera, massa, plantor här som jag ska vattna och ta reda på varför de spirar här och nu.

Nu ska jag laga mat strax. Får skånebesök i kväll, Jo kommer hit! Jag lagar mat varenda dag nu. På riktigt, god mat. Dag efter dag.

Det snurrar saker som är suddiga och gråa hos mig, i bland i förgrunden, i bland i bakgrunden- men de får inget riktigt grepp om mig. Det känns skönt.

Nu poppar lilla sonen "Passenger" med Iggy och plaskar i badet. Jag vill klättra, känner jag. Och springa. Och så vill jag till havet.

Och jag vill sitta på en uteservering. Och köra bil på sommarvägar. Och surfa, både vind och våg. Sen vill jag dricka vin på en gräsmatta.

Och så vill jag hångla också, faktiskt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På många punkter: ja mä!! /M

Anonym sa...

"vablyg" blev ordkontrollen på senaste kommentaren. Trodde vi hade kommit förbi det här med lydnad nu...(?)

/M

Blogger sa...

Apple, jag vill oxå hem till mina, visst e dom bra. ;)

Du fångade känslan mycket fint i:

"Och jag vill sitta på en uteservering. Och köra bil på sommarvägar. Och surfa, både vind och våg. Sen vill jag dricka vin på en gräsmatta."

Regn som just fallit på somrig asfalt, den lukten längtar jag efter, inte så långt kvar nu.

Benu sa...

Jag minns tillbaka till min Nissan 350z och glidandet på sommarvägarna i södra Sverige. Det var i ett annat liv men det behöver det ju inte vara om jag faktiskt VILL.

Vår är bra.

Sen så vill man ju alltid hångla.

//Benu

JCMAS sa...

ME.. Ja, inte ska vi vara blyga inte.

Blogger: Tack.. ja, sommarregn är helt ljuvligt. Kan nästan känna lukten nu..

Benu: Jag åker söderut idag och det är i alla fall några plusgrader där nu :) Och, nej. Det behöver inte vara ett annat liv. Inte alls.