söndag 13 november 2011

En annan slags helg

Hur ska jag beskriva det? Bara att allt varit så otroligt bra? Att jag
och Kå åt en mysig middag med samtal om barnen och hur enkelt och
bekvämt umgänget är. Och att han möter mig i frågor jag har med
värme och engagemang. Att vi sen gick på improteater och det var hur
bra som helst. Jag hade berättat innan att impron varit en viktig del
i mitt liv och jag kände mig ganska naken i början av
föreställningen, rädd att han inte skulle gilla. Han gillade.
Mycket. Vi blev kvar på teatern där det oxå var em improviserad
liten spelning med en kille från Zimbabwe och ett band från
Hornstull. Och Svante som kör muntrumma. Vi drack vin och var glada
för bonusen. Vi åkte hem till Kå. Fick en natt och en morgon utan
barnen som var hemma på egen hand. Vi sov kanske inte väldigt mycket.
Men vi var väldigt mycket nära. Och det blev lång mysfrukost och han
skämde bort mig som vanligt...

Lördag fortsatte med att jag blev hämtad (i min bil) hos Kå av
vännen som jag har båten tillsammans med. Åkte till båtmässan och
drömde om stora segelbåtar och att segla jorden runt.... Och sen hem
för att göra middag åt fina tjejer som skulle komma på besök. Sex
kvinnor som bor på samma gata, kloka, roliga och kärleksfulla. Det
blev en otroligt lyckad kväll! Jag ville inte att den skulle ta slut.
Mellan några av oss är bekantskaperna ganska nya och det var väldigt
spännande. Jag hoppas att vi gör om det snart igen.

I dag söndag och dags att ge sig ut till båten med det nyinköpta
supermegabästamiljövänliga rengöringsmedlet för att ta bort
kalkringarna efter havstulpaner. Som vanligt köpte vi kaffe och bulle
på vägen ut. Fikade och stojade. Testade rengöringsmedlet... Inte en
endaste liten kalkringar fick vi bort trots gnuggande och fejande...
Så vi har nu gjort upp en annan plan och åkte till Erlandssons brygga
och rekade. Och jag ville handla typ allt. Om jag nån mer gång ska
testa att tröstshoppa så är det där! Jag vill köpa en massa fint
och smart till båten!

Nu är jag hemma igen. Har ätit rester från den goda middagen igår.
Är otroligt sömnig. Kå är på jobb. Barnen är glada.

Nä, jag vet inte hur jag ska beskriva. För nu har jag bara radat upp
saker jag gjort. Jag vet inte hur jag ska beskriva hur det känns? Jag
känner mig ganska normal. (Som i "inte ett freak"...) Varm och glad.
Hoppfull. Stark.

Och kär.

1 kommentar:

Gunillas J.ord sa...

Jammen det låter ju helt underbart :)