onsdag 24 februari 2010

Dröm

Nu sjunger jag och stora sonen. Jag sänker kraven på oss.

Han gör så mycket bra och jag vill inte tjafsa, vill inte att vi blir osams. Jag vill vara med honom på ett bra sätt. Ha roligt i hop. Jag behöver det. Jag tror han behöver det.

Jag åt frukost med och hade möte med hans assistent i dag. Han vill så väl. Han är så bra. Men kraven höjs på sonen när skolan fungerar bättre. Han måste liksom göra mer. Ochhan har en gungig vecka med humörsvängningar. Och det har ju jag med...

Så nu sjunger vi i stället. Och struntar i alla krav en stund.

I dag var det terapi för mig. Sänka kraven och öka resurserna.

Jag sov middag när jag kom därifrån. Det var extremt länge sen jag gjorde det. Jag drömde.

Min önskan om att få vara i en låtsasvärld en stund gick i uppfyllelse. För jag drömde om det jag helst vill ha.

Jobbigt att vakna upp från det.

Jag försökte be om hjälp i dag. Jag fick ingen. Det kan bero på att jag var extremt otydlig.

För att jag innerst inne vet att jag inte kan få den hjälpen.

Nu ska jag sjunga mer.

Inga kommentarer: