lördag 6 februari 2010

Yagdag


En lördag, va.

Sov till typ 12. Stora sonen gick upp före mig, mycket, mycket ovanligt. Men han satt å andra sidan inte uppe och pratade i telefon till halv fyra på morgonen, det gjorde jag. Ett samtal där jag skrattade massor. Himla skönt och värdefullt.

I dag har jag;
Handlat. Som jag avskyr.
En mutter till sonens enhjuling skulle vi ha. Besökte fem ställen innan vi till slut fann den. (TACK Sportsson, Kungens Kurva)
Bildförstoringar till begravningen av min bror. Då vi ska ha fotoutställning och dricka champagne.
Busskort till stora sonen.

Ja, det var väl typ det..?

Har under denna shoppingrunda som tog 2-3 timmar vid ett tillfälle suttit på golvet på Claes Olsson och djupandats, stått mitt i Skärholmens centrum och gråtit, såväl bråkat som kramats med stora sonen.

Ska det vara så här? Jag tror ärligt talat vi inte är så många med de här problemen. Vad fan, det är väl bara att åka och handla? Nämnde jag att jag liksom ömsom skjutit på och laddat för att göra det här under hela veckan? Och att jag har haft två vänner som kollat att jag gjort det....

Ja, jag gjorde det åtminstone. Jag får väl klappa mig själv fint för det.

Sen blev det gymet. En timmes konditionsträning som var ljuvlig. Bara jag. Alltså jag känner mig ensam på gymet. På det bästa av sätt. Ingen stör, jag har min musik, ingen telefon. Bara jag.

Sen hem. Yoga.
Djupandning ska jag göra i tio minuter. Det bara går inte. Jag vill slåss, skrika, gråta, hoppa omkring. Min kropp vill inte alls fokusera på tredje ögat, andas och köra mantra.

Jag klarade tre minuter. Sådär, va.

Sen lite ryggflex. Bra.

Avslutar yogan med "Lugna hjärtat" meditation. Mycket bra.

Jag har i alla fall yogat ett pass. Det får vara en planta. Varför kunde jag det i dag? Jag bestämde mig för att det var viktigare än att städa. Att jag kan behöva så mycket balans som möjligt inför de kommande dagarna. Det är begravning på måndag och jag åker till Arvika och familjen där i morgon. Snällt av mig att vilja ge mig balans, tycker jag.

Nu ska jag laga mig nån mat oxå. Ännu en planta. Det blir mycket vattnande i dag. Även här för att det känns viktigare än städningen.... Och för att jag ska gå framåt, uppåt. Inte stagnera.

När jag tränade så for mina tankar i 180. Snälla mot mig i bland, dumma mot mig i bland.

Jag kan bara styra mig själv, men det innebär inte att allt ligger på mina axlar...

I conjure up the thought of being gone
But I'd probably even do that wrong
I try to think about which way
Would I be able to and would I be afraid

Cause oh I'm bleeding out inside

Oh I don't even mind

It's all your fault
You called me beautiful

You turned me out

And now I can't turn back

I hold my breath

Because you were perfect
But I'm running out of air
And it's not fair

I'm trying to figure out what else to say
To make you turn around and come back this way

I feel like we could be really awesome together

I would never pull the trigger

But I've cried wolf a thousand times

I wish you could

Feel as bad as I do

I have lost my mind

It's all your fault

You called me beautiful

You turned me out

And now I can't turn back

I hold my breath
Because you were perfect
But I'm running out of air

And it's not fair

Inga kommentarer: