onsdag 1 september 2010

Inte vara

Med luft helt sval, som känns i lungorna och ut i fingertopparna går jag, ser vatten så klart som en källsjö. Tankar sköljer lika som det och jag är inte där jag var förra gången jag gick här. Minns den känslan som i dag och vet att något måste göras. En cirkel om ett år som gått igen och väcker mig när kroppen rör sig. Tanken då och jag har inte kommit längre. Innan allt hade hänt och jag var lätt och det inte var samma saker som skrämde mig. Det var innan men hur vet jag om det är efter nu?

Vackert blått tar min uppmärksamhet och fötterna tar mark. Kan jag gå här och veta att vad som sker, det sker? Luften vandrar upp från fingertopparna och ut igen, med sig tar den en skärva av sot. Lite renare, lite högre.

Här var inte jag.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Härligt att fastna i ögonblicket på det sättet. När det vackra blå räcker. Även om tankarna inte kommit längre på ett år.

Lördagskram till dig

JCMAS sa...

Tankarna har nog kommit längre. Och det jag skrev om här var en klarsyn.

Men ja, skönt med klart blått!