söndag 12 september 2010

Småsteg

Just nu känns det som att alla små steg tar mig framåt. Som att alla
små trådar sakta finner varann och binds ihop till något hållbart.
Som att beslut jag tagit varit rätt och som att energier läggs på
rätt ställen.

Jag har gjort val och det stärker mig. Jag har inte bara flutit med.
Men jag vet också att jag inte kan styra över allt, men jag kan
välja hur jag vill förhålla mig till saker. Det valet har jag
alltid. I helgen har jag valt min familj och att vara i kärlek. Jag
har valt öppenhet och jag har valt att tillbringa söndagen i pyjamas.
Utan att döma mig.

Och sommaren är visst inte slut, det går fortfarande att plocka
blommor!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar det. Mycket. Du är bra.

Me sa...

Hey, är inte det där mitt ex's snapsglas? /M

JCMAS sa...

Herregud, det hoppas jag verkligen inte att det är, ME.

Då har vi hamnat i nåt vääääldigt märkligt!!

Me sa...

Till skillnad från...?

Lysande ögonblick! sa...

Att vara i kärlek. Fina ord. Och viktig tillvaro. :-)