söndag 23 januari 2011

På kvällen den 31:a december


Vi åt en galen nyårsmiddag. Vi beställde två fat med fisk och skaldjur och trodde att servitören skojade när han ställde ner en pulka full med mat på ena hörnet av vårt bord. Att han skulle gå vidare med det till ett sällskap om åtta personer eller så. Så var det inte. Det var den ena pulkan av två som var till oss. Tre personer. Vi åt hur länge som helst. Bara det att vi fick 4 hela humrar att dela på 3 ... och sen allt annnat. Och det smakade gudomligt. (Även om jag nu i skrivande stund, efter resan till Marocko då jag fick fisk varje dag för att deras vegetariska fantasi fungerade dåligt, inte kan äta det längre. Så äter jag inget kött alls. Kan inte tänka mig att äta fisk heller längre...)

Jag inser nu att jag har genomlevt en jul och ett nyår utan att bli dumpad. Det har ju inte hänt på några år. Grattis på mig och gott nytt år får vi hoppas! Förra nyårsafton vet jag att skrev på bloggen att kommande år knappast kunde bli värre än föregående iaf, eller? Well, det blev det på många sätt. Jag håller käften med sådana utsagor den här gången.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild! Och vilken fantastisk pulka.

Anonym sa...

Det hände NÅGRA bra grejer 2010 i alla fall :)

JCMAS sa...

Ja Anguin, det gjorde det. Men det blev inte ett bättre år än 2009, det var ju det liksom.

Med tanke på Storson och hur han har mått under 2010, så är det på många sätt det värsta året för min familj.

Och.. äsch, du vet ju. Men ja, det hände bra grejer oxå. Verkligen.