söndag 21 augusti 2011

Liv

Fredag utgång med älskade väninnor. Vi var liksom fyra singeltjejer
som skulle gå ut. Men jag känner mig inte som singel. Vi är inte per
definition ett par, men mitt hjärta bryr sig inte om det alls. Inte
det minsta, faktiskt. Han är långt härifrån rent geografiskt, men
nära för mig ändå.

Lördag var det dags för Stockholm Zombie Walk. Vi samlades ett helt
gäng hemma hos Ängeln och Novas syster ägnade några timmar åt att
genom sminkning förvandla oss till zombies. Fyra vuxna (hyfsat vuxna)
kvinnor och fyra pojkar gav oss sedan ut på Stockholms gator och hade
hur skoj som helst! Det var väldigt många hundra som gick i tåget
och rejält med publik. Skoj! Och den turen vi hade med vädret var
sagolik. Efter många timmars ihållande regn slutade det regna samma
minut som vi klev ur bilarna inne i stan och inte en droppe föll under
de fyra timmar vi vandrade. Två minuter efter att jag satt mig i bilen
för att åka hem började det falla stora droppar från himlen igen!
Sanslöst.

Jag har haft fullt av sovaövergäster den här veckan, denna natt
likaså. Inneboende gick med i tåget och stannade här för middag,
vin på balkongen och timmar av prat. Och sovaöver. Kändes lite som
förr i tiden, då hon bodde här.

Nu är det söndag. Lägenheten bär tydliga spår av att vi var fem
stycken zombies som tumlade in här igår kväll och nu är det dags
att göra något åt det. Efter att jag haft lång sovmorgon, lång
mysfrukost, läst tidningen på balkongen är nu klockan två och
tvätt, disk och "blodiga" och sandiga möbler, golv och diverse
föremål kräver sitt.

Hej Livet!

Inga kommentarer: