söndag 4 april 2010

Luftigt


Stora sonen å rådisarna har åkt till Jämtland. Redan tomt och jag är galet trött. Känner mig som efter min mammas begravning, där jag höll i allt. När det var klart var jag heeeelt slut och ville bara sova. Vilket jag inte gjorde. Det har jag inte gjort i dag heller.

Jag har varit på riktigt mormorsfika! Jag har vare sig föräldrar eller far- eller morföräldrar i livet så jag inte bortskämd med sånt här. Jag följde med min inneboende till hennes mormor och morfar. De var så fina! 87 pch 90 år. Kaffekoppar, små riktiga koppar, med kaffe och mjölk i snipa. Hembakat. Verkligen supermysigt att få låna morföräldrar lite sådär. Lyx!

Jag var så trött att jag vinglade in i en vägg när vi kom hem från mormor, så jag la mig platt en stund när jag kom hem och gonade in mig i goda tankar i hela huvudet. Några hittepå och några riktiga. En bra kvart.

Sen hade jag en kompis över på middag och störtskönt snack! Vi har inte setts på 20 IRL. Tänk, vad åren går. Men vi hade definitivt mer gemensamt nu än för 20 år sedan, spännande hur det kan bli. Jag är glad och tacksam över ett så öppet samtal som vi hade. Det är spännande med kloka människor och deras historia. Man lär sig ny saker vid varje samtal och jag suger tacksamt i mig av kunskap och erfarenheter. Och det sitter ju aldrig fel med några rejäla skratt heller, vilket det definitivt blev den här kvällen!

Ett tips. Artificiell melon och lakrits passar extremt dåligt i hop.

Nallat på påskgodiset, dårå. Eller nurå. Medan jag skriver.

Hade påskmiddag i går för mig, inneboende, granne, son med flickvän och sonens assistent E. Vilket härligt gäng det blev och yeeeees vad jag övertygade med vegetarisk påskmiddag! *Nöjd*

Det här verkar bli ett lite ytligt inlägg som jag skyller på Gnarly Head.

Nu ska jag fundera vidare på det här med borden och viljor. Alltså min alldeles egna. Och försöka reda ut lite vad som är bra för mig egentligen och vad jag nog klarar mig utan. Lite så.

Vilket jag också funderade över i dag på min balkong när jag låg där och tittade upp på himlen.

Tack för i dag!

Inga kommentarer: