onsdag 21 april 2010

Snabbåtack

Åt vilket håll jag än går så har jag dem där just nu. De lite goda tankarna, de som föds av mig och de som finns omkring mig. De fina, nära. Tacksamhet...

En dag då jag fått känna mig både proffsig och bra. Tänka vad jag kan om jag bara ger mig på det. *Impad* Och det hade ändå med tekniska prylar att göra. *Klappar på mig*

Har idag fått ett intressant förslag om att ses och hoppas på ett annat, men det verkar sitta långt inne. Men tillräckligt med uppmärksamhet för att få den gamla välbekanta snurren att gå uppåt.

Hem, snabb, hej lilla sonen. Snabb över till ME,(jag är så himla, himla glad att hon bor här så nära-av många anledningar. Tacksamhet!!) snabb, ett glas vin och gull. Snabb hem, snabb, bloggar och lagar middag samtidigt. Stora sonen försvunnen, både jag och Flickvännen letar. Dansar lite med lilla sonen, messar oxå med nån som tänker skänka bort sig men kanske inte till mig. Jag är hoppfull åt andra och mest åt mina närmaste.

Jag ser något därborta..? Är det vinet i tinningarna som gör det, eller är det lite ljus? Just nu spelar det ingen roll, jag landar lite gott i det och ser vackra saker lite här och där.

Inte alltid är förändringar av ondo. Inte alls. Fast vissa saker vill jag ha precis som de är. Tänk vad bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv! Rena rama fullkomligheten!
Kul att du droppade förbi!! ;)