torsdag 19 november 2009

Årsringenting

Jag vet inte alls var jag är om ett år. Jag funderar på vad jag tycker om det..... För ett år sen var det kaos, strax efter mammas begravning och jag skulle börja med bouppteckning. Och jag var sambo.

Nu är jag citysingel, ensammamma. För ett år sen var jag inte på väg hit. Jag hade en helt annan riktning. Verkligen. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara gift typ nu. -Nämen, tänker ni- hur kunde hon ha så fel? Ja, det kan man undra. Men det hade jag. Kanske skulle jag till och med varit gravid nu. Trodde jag. Men det där med att jag inte alls var på väg hit, det var ju inte sant. Jag VAR på väg hit. Jag visste bara inte om det!

Nåväl. Om ett år, vad gör jag då? Har jag kommit tillrätta med några av de issues jag har i dag? De där tråkiga följeslagarna som jag dras med? De där inte så ljusa och goda tankarna om mig själv. Kanske har jag det. Jag hoppas det och jag kommer att göra vad som står i min makt för att det ska bli så. Jag gillar ju livet, jag vill leva det fullt ut. Utan att hindras av saker som inte på riktigt är sanna, som skapas nånstans inuti mig och som jag just nu inte riktigt rår på.

Ja, jag gillar livet. Och jag tror, vid närmar eftertanke, inte att jag bryr mig så mycket om just nu var jag är om ett år. Det ska bli spännande att se. Hej Livet!

Inga kommentarer: