onsdag 18 november 2009

Kärnlek


Lite mer om de magiska äpplena. I äpplet för kärlek fanns det bara en kärna. Är inte det märkligt?
I äpplet för sex fanns fyra kärnor. Alla fem ligger på tork nu och jag väntar på att stora sonen ska komma hem från en ängelgranne med jord att plantera i. Sonen har gjort sina läxor där. Efter tre kvällar då jag och sonen blivit osams om tider och läxor så lämnade jag med varm hand över lite vardag med honom och gick på bio i stället. Skönt. Jag och Julie och några till gick och såg "Julia & Julie". :) Den var... trevlig.

Tillbaka till detta med att det bara var en kärna i kärleksäpplet.. Jag tyckte att det var konstigt, men reflekterade inte mycket mer över det. I dag träffade jag kvinnan som är gift med mannen jag fick äpplena av. Grannar... förstås ;) Hon hade en teori. Att det bara finns en riktig kärlek i mitt liv. Hon la till att jag inte träffat den ännu. Jag höll snabbt med om att det måste vara så.... att jag inte träffat honom om teorin skulle stämma!

Jag ska nu låta kärnorna torka en dag till, sen ska de ner i jord. Jag är dålig på att hålla liv i saker som växer... men jag ska göra mitt bästa. Det är vanligtvis att låta lilla sonen ta hand om det som växer... då brukar de överleva! Om det blir något ska de planteras på torpet. Vårt magiskt fina torp i den Sörmländska skogen. Här är en fin grej skrivet om det förresten: http://gravimittliv.blogspot.com/2009/08/soldattorp-i-astrid-med-natur.html




Inga kommentarer: