söndag 30 augusti 2009

Egenbestämmande

Kanske inte så stabil hela tiden. Men det är väl också utveckling? Kommer på att jag lyssnar och tar in, fortfarande med för mycket analysingredienser. Men jag ger inte av mig själv, håller hemligt var jag står. Och känner mig sen missförstådd.... Önskar mig frågor. Kan jag inte få lite raka frågor? Så att det slipper kännas som att ngn kastat ut på mig på en gata i Paris och skrikit åt mig -"Lär dig franska nu! Du hör ju hur det låter! Kom igen!" Jag kan ju inte franska... Alls. Men det är klart jag skulle vilja lära mig om jag var i Frankrike ett tag. Men att man vill betyder ju inte alltid att det är enkelt.

Jag tror någonstans att jag kan ta beslut baserade på vad jag får av andra, med min egen process bara inne i mig, utan att de andra får ta del av den. Sen ska jag bestämma. Det tror jag funkar. Det måste jag banne mig sluta med. Det är klart det inte fungerar. Hur ska någon annan kunna förhålla sig till mig när de inte får allt de ska förhålla sig till?

Fegis.

Inga kommentarer: