onsdag 4 april 2012

Klippa

I allt det kaotiska bland släktmedlemmar som virrar till det lite, arvsrätter, jag som förvaltare över dödsbo och alla företagen som lämnats i och med Ms död så dyker en klippa upp.
En klippa jag kan hålla mig i, en som tänker som jag i det här, som vet massor, som kan massor.

Jag hoppas jag gör rätt i att lita på honom. Min magkänsla säger att jag kan det. Min magkänsla har visat sig vara klockren på sistone. Så jag kör på det.

I morgon revisorer, advokat, företagspapper, bolagspärmar.. Men inte helt ensam i det längre.

I kväll kom O och hämtade Lilla och de gav sig ut på en tur. De kom hem med det största påskägg jag sett helt fullt med godis. O är så bra. En god människa som vill väl och är klok för det mesta. Ett riktigt bra ex, måste jag säga. Och det var precis vad Lilla behövde. Ett par timmar med O.

Nu hoppas jag att jag får ett par timmars sömn. Natten som gick innehöll alltför få timmars sömn och alltför många panikattacker. Stress och oro hade sönder natten. I natt känns det lugnare. Jag hoppas på sömn. För mer styrka.

Inga kommentarer: