fredag 25 mars 2011

Typiskt

Jag tittar väldigt sällan på TV. Eller på filmer. Har sällan ro
till det. Men nu bor jag ensam på hotell och har en massa fler kanaler
än de fyra jag har hemma. Så jag har tittat på TV. Tre kvällar i
rad. I kväll råkade det bli en katastroffilm. Storm, orkan och
grejer. På havet. Alldeles för spännande för att se utan att ha
nån att hålla i hand egentligen. Jag fick ont i magen och blev
alldeles svettig, men kunde inte sluta titta för jag var ju tvungen
att se hur det slutade. Och det jag väntade på var ju det lyckliga
slutet, i synnerhet som det var en amerikansk film. Ni vet, den där
mirakulösa, osannolika räddningen.

Men vet ni? Alla dog. Alla huvudpersonerna. Drunknade, döda. Verkligen
avkopplande fredagssysselsättning det här med att titta på TV.

Hur ska jag kunna sova nu? De dog ju!!

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Haha, film kan vara livsfarligt.