torsdag 24 mars 2011

Utan

Tick tock, tick tock. En timme, en dag. Borta på jobb utan någon
nära nära. Saknar redan mina barn och planerar och drömmer om resor
med dem. Kanske till Amazonas som volontär och hjälpa djuren där?

Göra något annat, om än bara för ett kort tag?

Jag staplar tankar i vardera ben och det gör dem konstigt nog lättare
att röra. Jag glider lite på snedden av att inte vara hemma, men inte
helt av. Hoppas jag. Lite förlamad och rädd för att inte få sova.
Och dessutom spökar det på mitt rum.

Jag har inget veckoblad. Min psykolog avbokade i tisdags, så jag fick
inget nytt. Borde göra ett eget, men tänker att sömnen är viktigare
nu. Kanske är det fel? Gör några anteckningar strax.

Och jag längtar efter att göra i ordning min cykel. Min röda
åttiotalsracer med vitt bockstyre. Det är grejer det! :)

Och snart är det dags för nytt golv i sovrummet också. Tick tock,
tick tock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spökar det på rummet?! Huuu! Kan man inte få byta rum då?, det borde vara lag på det.