tisdag 31 januari 2012

Starkt och mjukt

Kå är hemma igen. 18 dagar är lång tid. Han kom direkt från flyget till mig igår. Till mina tankar och min kropp. Nära.

Idag har varit barnens för mig. Stora på en dags praktik där han hoppas få sommarjobb. Förväntansfull på vägen dit, sprudlande på vägen hem och jag fick ta del av allt. På kvällen var jag med Lilla på hans aikidoträning och förundrades över framstegen han har gjort. Hur vuxen han är, vilket allvar det är. Det är bara så här jag kan komma honom lite nära. Min Lilla tonåring, tyst och hemlig som alltid. Vi kom hem till min Stora tonåring och hans flickvän. Min Stora tonåring, nästan utan hemligheter för mig. Jag snubblar ibland på deras olikheter.

Det har varit två bra dagar. Jag har gjort det jag måste och njutit av det jag vill.

2 kommentarer:

Christian S sa...

Visst är dem olika varandra. Men dem kämpar båda två. Och dem är duktiga, om än på olika saker.

JCMAS sa...

Ja, de är de. Fantastiska, faktiskt. Precis som du!