måndag 6 oktober 2014

Ställen

Jag fastnar mycket för ställen. Platser. Och jag är ofta i dåtiden. Saknar och har mig. Den lokalen där jag arbetade åren innan och de åren jag var VD är mycket speciella, dels i arkitektur och inredning, men ännu mer för minnena jag har därifrån. De åren var de mesta i mitt liv. Långt ifrån de bästa (utom rent yrkesmässigt och med bästa kollegorna) men absolut de mesta. Och jag kan sakna det så mycket att det gör ont att andas. Jag är i lokalen ibland eftersom jag känner personen som tog över den. Det är bitterljuvt att vara där. Arbetet och kollegorna var en så stor del av mitt liv, jag tillbringade så mycket mer än bara åtta timmar om dagen där. Jag har sovit där, vi har haft stora och små fester, vi har haft bubbelkvällar och jag har till och med haft sex där! Och faktiskt... När jag tänker efter.. Två av mina relationer hade sin början där. 

Jag trivs där jag är, med min utbildning i min skola, men jag tror inte att jag någonsin kommer att ha ett jobb som ens påminner om det igen. Det var mina 15 minuter och det var ones in a lifetime.

Nu ska de som har företag där nu flytta. 
Jag ska hämta mina sista kartonger och efter den 1:a december har jag ingenting där att göra längre. Det här plåstret har verkligen dragits av lite i taget.... 

Inga kommentarer: