torsdag 20 augusti 2009

Seframemotsakerna.

Bloggar min andra dag och är redan i ofas. Så går det när man slänger ut en inlägg tidigt på morgonen. Det får bli två i dag.

Kanske ska byta lgh. Till en mindre då. Så att det blir pengar över till surfresor. Eller andra resor. Jag har tänkt resa en del. Undrar om någon följer med?
Det är värst vad många beslut som ska tas nuförtiden. Blir lite matt. Skönare att då bara få gunga med i något som känns skönt och nyfiket och spännande. Men man kanske kan gör både och? Bestämma vissa saker och gunga med i andra. Vissa beslut måste jag ju ta, jag är ju chef trots allt.

Glad att det inte längre känns lika oangenämt att kliva ur sängen på morgonen som att gå omkring med en kall, blöt raggsocka över kind och öga. Glad att jag numera gillar mitt liv. Ja, jag gör ju det! Till och med en och annan morgon och det ju verkligen inte illa.

Jag vill gärna tro att det finns någon mening med allt. Att meningen med att vara på botten, riktigt på botten-sådär när man finner sig själv liggande på golvet med ansiktet över en tröskel, i en kräka, nykter ska tilläggas, och inte alls kan röra sig, är att man ska njuta mer av livet när man väl är ur det. Det verkar funka. Eller så har man vant sig vid en misär, så att minsta glädje blir en euforisk lycka för mig..? Fast det tror jag inte. Däremot att jag kan se stort i det lilla.

Jag ser fram emot saker nu. Det var ett bra tag då jag inte såg fram emot nåt. Alls. Men nu landar de på mig, en efter en. Seframemotsakerna!

Min yngsta son har just kommit hem från Thailand. Min äldsta just blivit tillsammans med en tjej som spelar badminton på elitnivå. "Vaddå, elit?" säger han, snart 15-åringen som bara är på elitnivå i att sova länge på morgonen. Han är dock bra på enhjuling, men kan inte laga en punka. Måste lära honom det. Det ser jag fram emot.

Funderar över om den yngsta ska sova i en kökssoffa i den nya lägenheten. Om det blir den,Kan man göra så? Han vill det. Vad fan.. det är ju inte ens ett problem. Hur tänkte jag nu? Jag ser fram emot att ha en unge i en kökssoffa.

Det är stökigt på kontoret. Mammas grejer i ett duschrum tex.. Jag ser fram emot att städa.

Jag ska ha fest, jag ska på dejt, jag ska träffa en gammal väninna, jag ska få en ny terapeut.

Tjena!

Inga kommentarer: