måndag 12 december 2011

Ojoj

Ont i fötterna, termostaten i kroppen helt trasig, på tok för mycket
att göra, tappat kontrollen över ätandet (inte helt, men
tillräckligt för att inte vara ok), orolig, orolig. Fest på lördag,
känns som att jag tagit mig vatten över huvudet. Oro för pengar. Oro
för sen. Oro för hur mina bilder krockar med verkligheten. Det att
jag inte alls är där jag hade tänkt mig att vara vid 40. Långt,
långt därifrån. Men nu är jag här. Precis här och i detta här
finns så mycket gott. Kanske hade jag inte varit ett smack mer lycklig
om jag levt i min bild. Kanske mindre lycklig tillochmed. Det får jag
aldrig veta och det får inte spela någon roll. Det kommer 40 nära
och kära för att fira mig på lördag och det spelar roll. Kå kommer
hem från Asien och det spelar roll. Att jag får små brev av honom
varje dag från hans resa spelar roll. Att jag har mina underbara,
hjälpsamma vänner spelar roll.

Jag bestämde mig för att fira. Nu är det vad jag ska. Även om jag
med onda fötter kommer att vara tvungen att kombinera ihop den Lilla
svarta med flippfloppar. Men så är det ju jag också. Det är väl
som sig bör?

Inga kommentarer: