tisdag 8 september 2009

jutillju


Och jag vill rätta till täcket när det glider i väg lite. Så att du inte fryser. Lägger mig nära för att ge av min värme och känna din. Men oroar mig sen för att du blir för varm. Hur nära kan jag ligga? Jag tror att vi båda vill ha samma temperatur och känner mig trygg i att ligga hur nära som helst, det borde ändå bara bli ljummet. Men när du sover funderar jag på att resa mig och gå....

Jag har utfört ett test under några månader och i dag fick jag testresultatet. Med detta resultat i hand inser jag att jag har hittat ytterligare en sak att jobba med hos mig. Jag har en flyktinstinkt jag inte visste om. Jag har kanske anat det lite, men jag visste inte varför jag i så fall flydde. Men det vet jag nu. Jobba, jobba.

En ny ganska ny, men ganska viktig bekantskap sa till mig i dag att hans mål är att fånga upp alla de intutioner man känner, det man fångar upp med sina känselspröt och omvandla det till insikt och förståelse. Förlåt om jag citerar fel, men jag tror det var andemeningen. Först tänkte jag bara "lycka till, tjena", eller jag sa det oxå faktiskt. Kanske inte så snällt sagt tänker jag så här i efterhand. Men sen tänkte jag att det är ju precis det jag försöker göra. Men att det för mig inte låter abstrakt för att jag försöker göra det genom yogan. Vilket leder mig in på att jag yogar på tok för lite. Jag ska yoga mer i stället för att fly. Det här är värt det.

Jag är värd det.

Inga kommentarer: