fredag 25 september 2009

kär lek


Märklig dag. Jag gick från jobbet 14.30. Åkte till Kungens kurva. I entrén till Jula fick jag panikångest och vände. Åkte tillbaka till stan och hämtade sonen med väninna. Eller.. ja, jag kommer till det senare. Tillbaka till Kungens Kurva. Klarade av ett inköp. Inte Jula. Sedan till systemet. Vågade inte ta med tonåringarna in, med risk för att bli anklagad för att langa.... Vad är det med detta med mig och affärer? Jag var helt genomblöt av svett när jag kom ut. Kallsvett. Men jag gjorde det. Jag svimmade inte, hade inte sönder nåt. Det gick bra. Var för övrigt en väldigt trevlig kille i kassan.

Från klockan 14.30 till kl 18.00 klarade jag av dessa två inköp. Det var som att jag gick och körde i gröt. Mycket märkligt.

Sonen har börjat dejta ett ex. Första riktiga flickvännen.. de var tillsammans över ett halvår när sonen började sjuan. Mamman hoppas. Gillar henne massor. Jag och sonen har pratat massor, om vad han känner, vad hon kanske känner. Eller inte. Om det konstigt om de blir tillsammans igen. Nejnej, säger mamman. Inte konstigt. Jättebra skulle det vara. De är fina i hop och hon passar ihop med oss, liksom. Känner att jag är en läskig mamma nu... Men jag gillar ju henne! Man kan väl få hoppas..? Och den här tonårskärleken... Ahh. Den ljuvliga, förhatliga, skrämmande, spännande. Den är så massiv, modig, ärlig. Det är grejer det. Jag blir inspirerad. Att vara modig och ärlig.

ps. sonen har misosoppa i handen. inget annat. ds

Inga kommentarer: