tisdag 6 oktober 2009

Gingerpuppy!


Hyresrätt. Det har jag inte bott i så mycket i livet. Jag gjorde liksom lite omvänt, köpte ett hus när jag flyttade hemifrån som 18-åring. Sen lite singelboende här å där efter det huset och sen villa (stort åbäke, även kallad ångestlådan av mig) och dyra bilar. Sen min första hyresrätt och då hade jag redan två barn.Kan tilläggas att det var en 1,5:a på 41 kvm där jag bodde med två barn, två katter och under en 4-månadersperiod även med min kusin. Det var tider det! Då var jag också student på universitetet. Ingen dyr bil alls. Ja, jag har gjort saker i lite konstig ordning i livet. Blev chef innan jag gått gymnasiet och gick sen gymnasiet när jag var tvåbarnsmamma, bara för att nämna något. Har liksom tagit traditionella vuxenpoäng och sen förkastat dem. Nöjd med det. Fast jag är ju trots allt chef igen.

Nu bor jag i hyresrätt igen då, alltså. Har inte riktigt fattat tidigare vad man kan få av värden, börjar så smått fatta nu och testar. Jodå, det kommer en Olle och lagar spisen, fixar lamputtaget mm.. sånt som jag alltid gjort själv förut. Eller inte bett värden om ialla fall. och nu ska det bli målat och omtapetserat i två rum! DET, mina vänner har aldrig någon annan än jag gjort i mina bostäder tidigare! Men mitt rum får jag fixa själv.

Jag är sjukt trött på att vara sjuk. Jag har alldeles för mycket tid att tänka på. Börjar också bli smått paranoid, det känns inte så lyckat. Jag gör mitt bästa för att leda in mig själv på någon slags kreativa tankar, men nä-blir mest destruktivt. Funderar på den här citysingelgrejen jag funnit mig själv ingå i. Eller cityöppnaförhållandegrejen? Definitionsfråga. Hur som helst är det jäkligt krävande. Inte minst när jag försöker hålla ställningarna samtidigt som jag hostar blod och blir hög på en blandning av treo, panodil och ingefära...

Alltså jag kan ju inte blogga om vad jag GÖR de här dagarna, för jag GÖR ju inget. Har sett de 4 senaste avsnitten av.. typ allt? Pratat i telefon och hånglat med min dator. (Åh.. Mac..) I alla fall känns det så. Min käraste those days :) Undrar hur bra det är med all den där ingefäran? Ja, jag är inte arg på nåt i alla fall. Alltså, bara kolla på den! Ser ju ut som en glad valp :) Gingerpuppy.

Inga kommentarer: