torsdag 22 oktober 2009

Tag

Ta tag i mig med dina vackra händer
Rosa skuggor över väggar
skulpterade av kroppar och hårda tankar
Kräv mig till mörker bakom ögonlocken
samtidigt som jag hör hur det prasslar i löven omkring mig
Rött gult flammar mot himlen
som när jag får synen tillbaka

(Dra i mig hårdare
slit med mig
Gräv in fingrarna i min midja
Se mig i ögonen
andas i min mun)

Kom så nära så naken du kan
så min lust kan komma in i dig
när jag skär upp din hud
Så naken ska du vara
Står med fötterna i högt gräs
av dagg nerkylt och blött
Lika grönt som det som vänder i min mage

När vi sedan vandrar längs en grusig väg
hör hur stjärnorna fräser
på den gamla nötta filmduken
spänd högt över våra liv
Du kan tänka på vad som förut sagts
Sedan se dig i spegeln som är nu
finna spår och märken efter mig
Låter jag dig så få en tid att sova
med tyngden av dig mellan mina ben
Eller över min rygg med fukt emellan

Kom igen så nära att du gör mig illa
Tryck ner mig så hårt
att jag inte kan röra något annat än dig
Så får du min själ röd och varm
om den finns
eller bara jag

Inga kommentarer: