tisdag 31 maj 2011

Idag en låt

I bland får det bli en låttext. Ibland blir det ett till att skapa ett nytt ord. Som en man som är rädd för att bli gubbe, så rädd att han pendlar till att vara pojke. Eller det bara är så han är. En gibbe.

Men idag, en låttext.

Hur känner du nu?
Känner du någonting?
Hur känner du nu?
Jag väntade mig ingenting

Och hundratusen ögon stirrar på oss, ingen ser
Och hundratusen röster skriker efter något mer

Snälla säg det igen,
och säg det igen

Hur tänker du nu?
Jag väntar mig en värld
Hur tänker du nu?
Hallå, är det nån där?

Miljoner ord förvinner ner i förrgårs svarta hål
som hundratusen åsikter som ingen lyssnar på

Snälla säg det igen,
och säg det igen

Du vet ingenting om mig
(Snälla säg det igen)
Jag vet ingenting om dig
(Snälla säg det igen)
Du vet ingenting om mig
(Snälla säg det igen)
Jag vet ingenting om dig




Inga kommentarer: