söndag 4 september 2011

Rörig ordning

Hade svårt att somna i går, sov oroligt, sov för länge på
morgonen, fick huvudvärk.

Tänkte. Kände. Gör om, gör rätt.

Frukost med barnen, städar, ut till skärgården, ler för mig själv
i bilen på väg ut, andas havsluft, hämtar vän, hjälper vän,
båtfikar, sol i ansiktet. Får ett meddelande med ord som beskriver
mig som "väldigt vacker". Alldeles glad.

Hem, föste Stora ur soffan, skjutsade honom till klättringen, tog min
morgonpromenad (kl 16-17), hämtade Stora, dammsög, skurade, lagade
mat, pratade med Jo.

Oroar mig för en relation till en nära där jag står förvirrad och
undrande. Vet inte vad jag ska göra med det, om jag ska göra...

Går och lägger mig försent, fortfarande är saker lite röriga. Men
summan av röran i dag blev åtminstone att jag har hyfsad ordning.
Även om jag inte hann allt. Jag har en plan för hur jag ska hinna i
veckan. Det får vara gott nog så länge.

2 kommentarer:

tigerlilja sa...

Ordning i baslägret. Bra där.

JCMAS sa...

Så otroligt viktigt.
Min livlina.