torsdag 6 oktober 2011

Död

Twitter i morse bjöd på Steve Jobs död.
Jag satte mig vid min första Mac (intosh) 1993 och har sedan dess
varit Apple helt trogen. Det har man fått bråka en hel del för
mellan varven. Att jag inte bytt till PC, att Mac snart kommer vara
utdöd, etc etc.

Jag trodde aldrig att Apple skulle gå omkull och jag har alltid varit
grymt imponerad av Jobs och av produkterna. Både på jobbet och hemma
finns bara Macar och jag kan inte se att det någonsin skulle kunna
ändras för mig.

Att jag dessutom är nördig och har Appleklistermärken på
frukostmuggen, bilen och en byrå etc är ju sånt jag inte kunnat
låta bli.

Jag är berörd. Steve Jobs var för ung för att dö, jag blir ledsen
bara av det. Sedan har jag läst massor om honom idag och sett en massa
sorg hos hans vänner och familj. Berörd.

Ikväll ska jag och Lilla äta Applepaj. Det enda rätta känns det som.

Inga kommentarer: