söndag 6 februari 2011

Nu

Jag gör och gör. Vaknar där bredvid det tomma, men går ändå upp.
Gör mitt jobb, plockar ihop både mig och saker. Hälsar på, tar
emot. Skrattar och ler. Planerar, organiserar, kväver gråter, sparkar
ifrån, tar ansvar och hjälper till. Åker på liten semester, håller
ihop, hittar tacksamhet, andas frisk luft rätt in i hela systemet.
Straffar lite, gräver lite, ser ner på mig. Önskar annat och andas
lite till. Tänker mig mindre destruktiv framtid.

Sen faller mina armar tomma i sömnlöshet om natten. Magen svider och
hjärnan serverar spöken till vickning. Huden pulsar och är rädd
för lång ensamhet. Jag vill inget hellre än dig. Som smeker mitt
hår och lägger din kind mot min. Stora händer som vill hålla hela
mig i en famn där jag inte syns. Där jag kan vila så jag i morgon
kan inte bara orkar göra och göra, utan även vilja.

Inga kommentarer: