söndag 29 augusti 2010

Efterdag

Nackdelen med att ha en så bra dag som jag hade igår är att jag dagen efter får lite.. prestationsångest..? Jag kan inte komma till ro med att det blir en söndag utan spekatulära inslag. Eller spektakulära är att ta i. Njutbara?

Herr Meningslöshet tornar upp sig i dörröppningen. Vad har jag att se fram emot i dag? Handla, tvätta och städa? Risken att fastna blir genast överhängande. Jag tror att om inte hela min vecka hade varit såpass bra som den har så hade jag fastnat i dag.

Men jag gick upp. Sent, men jag gick upp. Jag åkte och handlade. Skor till Lilla sonen var det viktigaste. Lyckades med det. Sen köpte jag platåskor till mig och väldigt mycket tvål. Jag är som sagt usel på att handla.

Sen lite lunch på hemmafiket och häng i MEs soffa och lite tvätt och plock hemma.

En hyfsat tråkig men ganska mysig dag, alltså.

Jag vill ha full fart, full kärlek, fullt allting. Stannar det upp så brakar jag ner. Upp är fantastiskt, ner är horribelt. Som sagt, jag ska sträva efter bättre balans. Jag tror och hoppas att jag är på väg dit.

2 kommentarer:

Anguin sa...

Om det är fredag du tänker på så - yes. Då är du på väg dit ;-)

JCMAS sa...

Bland annat det. Och yogan. Och maten. Och alkoholen.

Iofs är det nog fredagen och det som följer med det som får ihop helheten och motivationen.