onsdag 3 augusti 2011

Goods and bads

Idag har jag vindsurfat. Äntligen. Mitt i Stockholm istället för på
något av surfspotsen. För där har jag visst haft lite otur...

Jag har slagit mig, fått bommen i huvudet, klämt foten, fått
kallsupar, fastnat utan vind nästan i ett träd, burit tungt... Jag
älskar det. Fullkomligen. Vara i vattnet, röra mig, känna mig stark,
få det att funka... Jag älskar verkligen mig själv mer när jag har
surfar. Känslan i mig är svår att beskriva.. Jag känner mig
levande. Och bra.

I den känslan var jag när jag kom hem på kvällen. Stora sonen, Nova
och jag skulle ha kräftkväll. Mitt i den där bra, starka känslan
tog jag mod till mig (igen) och skickade ett mess (igen) och frågade
om vi ska ses till helgen (igen).

Ett lite kul mess med skön ton. Tyckte jag då.

Och nu ångrar jag mig. Eftersom jag inte fått något svar och jag
känner mig som en efterhängsen 14-åring.

Trots att tre gånger på två månader inte är mycket.

Surf: bra sak
Förälskelse: dålig sak

I mitt liv just nu iallafall.

I morgon ska jag surfa igen!!

Inga kommentarer: