måndag 1 augusti 2011

Mycketlite

Mycket varmt. Lite hoppfull. Mycket osäker. Lite stressad. Mycket
känslobråk.

Tufft att bara gå och handla idag. Samtidigt som jag vill leva och
leka. Slinter. Stökigt hemma som jag bara orkar med i pytteportioner.
Stök hemma vet jag leder till stök inuti.

Klockan blev kväll så snabbt, besviken över att planerad båttur
ikväll är inställd och förmår inte planera annat och tiden gled
ifrån mig. Vill ta vara på allt, aldrig mer sitta fast. Sitter fast.
Puttar mig ut efter utsträckt hand. Går sen och handlar. Lossnade.

Gör lite av det jag ska, struntar i mycket. Skjuter på framtiden och
tänker "sen" om kanske för mycket. Vill, men förmår inte riktigt.
Hindren är aningens högre idag och jag vet inte vad jag ska skylla
på.

Huden är vaken och tjurig på mig. Jag kan inte ge den vad den vill
ha, jag är inte modig nog. Eller alldeles lagom försiktig.

Jag lagar mat till Stora och Li istället. Vardagsmamma.

Lägger trasslet i hallen och ler.

Inga kommentarer: