onsdag 27 januari 2010

Byxmyndig

Frukost på fiket med 15 åringen , hans kompis och ME. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Framåt eftermiddagen var jag så trött att jag vinglade omkring på jobbet. Det här med 3 h sömn per natt i genomsnitt funkar sådär i längden. När det började snöa massor bestämde jag mig för att göra livet enklare för lilla sonen genom att åka och hämta honom så han slapp åka pendeltåg. Sagt och gjort. Naturligtvis öste jag i mig stora mängder kaffe innan jag åkte för att hålla mig vaken.

Av en massa kaffe blir man kissnödig. Av att sitta i bilköer med en massa kaffe i sig gör en vääääldigt kissnödig. Vi kommer hem, jag kryper nästan av kissnödighet. Det visar sig att stora sonen är hemma, inlåst i badrummet (jag kommer alltså hem ca 2 timmar tidigare än vad jag brukar göra ska tilläggas..). Jag knackar på..

-Vad gör du?
-Ligger i badet!
-Jag måste komma in! Jag håller på att kissa på mig!
-Ok, vänta.
-Du behöver inte kliva ur badet, jag låser upp utifrån (det går att göra enkelt)

Jag låser upp och kliver in. Där står stora sonen och en söt tjej jag aldrig sett förut med handdukar kring midjan.

Lilla sonen ropar "Grattis på födelsedagen!" från hallen varvid jag, stora sonen och den söta tjejen börjar fnissa hysteriskt.

Stora sonen frustar "ja, grattis på födelsedagen på mig!!"

(antar att jag måste, för ordningens skull, tillägga att jag senare gjorde föräldragrejen med utfrågning, lärakännastuffet, sex och ansvar och hela biten oxå...)

1 kommentar:

Pi sa...

Störtskönt! Vilken bra födelsedagspresent till sig själv då...
Blir man byxmyndig så blir man.. ha ha

Kram!