lördag 30 januari 2010

Tungtåtrist

Tung dag. Gör det jag måste och borde. Eller några av de saker jag måste eller borde, för jag orkar långtifrån allt.. Har ett problem med den där bilden av den jag ska sträva efter att vara. Jag känner ju inte henne. Jag har aldrig varit där.

Jag är nånstans där jag inte vill vara. Jag känner mig tom. Fast full med sorg. Och som att allt bara är en kamp, inget som är riktigt roligt. Bara måsten och borden och kämpandet. Jag vill få landa nånstans där det är mjukt och varmt. Och få vara glad. Så att jag orkar. Jag är en bättre person, en bättre mamma, en bättre allt när jag är i något jag vill vara i. Det är jag inte nu. Det här är inte så som jag vill leva. Men det är här jag hamnar, gång på gång. Visst har jag tagot mig framåt med en massa saker. Visst finns det goda riktningar. Men det var ju inte här jag ville vara. Planen var en helt annan. Svårt att vänja mig vid det.

Inte ens sånt som jag rimligen borde tycka är skitkul är det. Mer att jag borde göra det för att det säkert är bra för mig.

Kul dag.

Blir säkert bättre.

Såklart blir det det.

Inga kommentarer: