lördag 26 september 2009

flyttflyt


Nu har jag flytt! Nä, inte flytt som flytt från nåt. Utan flytt som i "jag flytt int". Fast det gjorde jag. En trappa upp och lite längre ut på hörnet. Finfin utsikt från finfin balkong. Den gjorde jag i ordning allra först. Balkongen. Helt klart det rum jag använder mest. Viktigast just nu, viktigast sen i juni då jag gjorde i ordning. Hur kunde vi bo i två år med en sån här balkong utan att använda den..? u kanjag inte vara utan den alls och valde en med sån här balkong och över 1000:- mer i hyra än en annan lika stor lgh utan balkongen..... fast jag flyttade för att få billigare. Magkänsla, livskvalité..?

Flytten gick smidigt och bra. Tack alla för all hjälp, vilka härliga fantastiska vänner jag har. Extra tack till Martin som hängde kvar så länge och gjorde så mycket och var ett sånt trevligt sällskap. Det är något visst med att ha en snygg man i köket. Dessutom fick jag lite hjälp med grabbuppfostran. Det här med att det krävs en hel by för att uppfostra ett barn.. det ligger nåt i det.

Nu har jag verkligen vänt blad. Det här är hemma hos mig och mina barn och det sitter inget annat i väggarna. Inte från mitt liv. Det är trångt och det kommer att ta ett tag att vänja sig vid 27 kvm mindre. Men jag tror det kommer att bli riktigt, riktigt bra det här.

Inga kommentarer: