onsdag 30 september 2009

Saferide


De omsluter mig.
Dessa fantastiska vänner.
Efter mitt inlägg i går så landade meddelanden, telefonsamtal och vänner hos mig. Alla vill hjälpa sonen. Jag har fått råd och erbjudanden om läxhjälp, stöd, samtal.. allt! Och besök här i kväll tog upp konkreta saker som skollag, undantagsbestämmelser med mera. Sonen själv gick till rektorn i morse och det gav respons. Jag har flera möten inbokade och en plan är på riktigt på väg att utformas och sättas i gång. Jag känner mig starkare, mer kunnig och definitivt inte ensam i min kamp!

Tack, tack, tack för att ni finns och är de ni är! Jag är nästan yr av all kärlek ni sveper om oss.

Lilla sonen bakade kaka för andra dagen i rad och vill gärna byta profilklass till högststadiet. Till matematik. Tänk att de är så otroligt, otroligt olika mina två söner.

En annan sak som glädjer mig är att det nog stämmer bra att när man lämnar gamla lögner bakom sig så lämnar man plats för nya....sanningar! När man lämnar en person som tar energi bakom sig så ger man plats åt en ny person, som om man har tur både ger och tar energi. Universum är en dynamisk plats att befinna sig i. Men trots all rörelse känner jag mig i dag trygg. Och glad. Som på vägen hem från jobbet, på motorcykel. Snabbt i vinden, härligt muller, men så trygg där bakom min fina vän.
Livet som en saferide.

Inga kommentarer: