torsdag 3 september 2009

spontanliv


I går på spontan skogspromenad, som egentligen skulle föreställa svampletarpromenad men som gav föga utdelning av svamp, men desto mer utdelning av kvalitativ egenvuxentid för två tonårsföräldrar... även om en stor del av tiden tillbringades i (f)elbilen som käre Herr Nyström vill kalla den. Att få gå på spontanpromenad i skogen en onsdag med en vacker man tillhör topplistan i kategorin "spontana saker jag gillar". Så, skog och ramlösa och sköna samtal om livet i går.

I dag något helt annat. Lekt jetset, typ. Vinlunch kl 15 och taxiåkande fram och åter i staden Stockholm. Alltså, lunchen bestod av bara vin. Blev lite lullig då. Att få ett samtal av en god vän kl 14.30 där han föreslår ett glas vin kl 15 och jag kan det tillhör oxå det helt klart kategorin "spontana saker jag gillar". Särskilt när det kommer från en vän som inte alls är särskilt spontan i vanliga fall. Sånt här gör att jag gillar mitt liv lite extra mycket. Så, i dag stad och vin långa samtal och lite gnabb.

Två män, två skilda historier. Två helt olika "relationer". En ny, en gammal. Samma kvinna. Alltihop viktigt i det som är jag. Etiketter? Inga etiketter. Därav " "

Inga kommentarer: