tisdag 22 september 2009

langarmorsa

Vilken dag.. Och tänk, jag har en räddare i nöden! På vit springare till och med. Eller nåja.. Typ i alla fall.

Skulle ha åkt hem tidigt i dag, för den där packningen inför flytten. Den som liksom aldrig blir av. För det blev ingen packning i dag heller. Jobbgrejer som minst sagt kom i vägen. Powerpoint som inte ville som jag ville och som jag verkligen behöver i morgon. Det var där räddaren kom in. Tack.

Efter att det var fixat så var det dags att bege sig hemåt, handla, se till att sonen får middag. Vi möts hos grannen för sonen har ingen nyckel. Vi går och handlar. Lite mat och så. Och så ska jag köpa cigaretter. Jo, jag röker en del i den här stressen som är just nu.

Följande händer: Kassörskan ber om mitt OCH SONENS leg. Jag förstår inte först. Tror hon att jag är under 18..? Jäklar vad jag måste se välbehållen ut! Men nej, så är inte fallet. Hon tror att jag ska langa cig åt min son. Vad fan..? Här måste jag tillägga att jag är jobbklädd. Chefklädd. Blusen jag har på mig kostade 1600 sek. (Fast jag köpte den på en outlet till nedsatt pris ;). Uppsatt hår, högklackat. Känner mig inte som white trash direkt. Men jo.. jag måste bevisa att sonen är min son. Annars inga cig. Inga cig får det bli då, min 14-åring bär inte omkring på leg eller pass. Jag blir skitsur. Går till kiosken och köper mina cig.

Får på facebook tipset att gå tillbaka och visa sonens pass. Och faktiskt.. jag gör det. Sur, förorättad, kränkt knatar jag tillbaka med son och pass. Så nu har jag bevisat att sonen är min och att jag inte langar cig till honom.

Hoppas att inte någon annan gör det heller.

Inga kommentarer: