söndag 20 september 2009

Meh. meh..me(h)diasessan


Det har varit mycket intensiva dagar. Med inslag av fluff. Det har hänt ett par sjuka grejer. En grej så sjuk att jag inte kan skriva om den här. Det vore nämligen mycket dåligt om det skulle komma ut i media. Kan inte fatta att jag skriver den meningen i ett sammanhang som faktiskt handlar om mig. Men media skrev om mig i går i alla fall. Inte alls om det som inte får komma ut, utan om en annan grej. Jag fattar inte. Alltså, det känns så konstigt. Lilla jag, liksom. Förvirrade tjejen som inte hinner med sin vardag och som tappar tålamodet med barnen och har rätt låga tankar om sig själv mellan varven. Som äter knäppt, glömmer saker och bara är alldeles vanlig. Alltså, det är ju inte som att det ligger nåra paparazzi i buskarna direkt. Verkligen inte alls. Men jag hamnar i media då och då. Jag pratar med journalister nästan varje vecka. I bland från pyttesmå tidningar, men nu var det DN och för tag sen DI och det har varit aftonbladet och till och med ett reportage i aktuellt med kamera upp i ansiktet. Och i helgen har jag varit sakkunnig. Minsann.

Jag tycker det känns overkligt. Och jag måste passa mig. Och det känns oxå overkligt.

Jag känner mig helt omrörd. Jag har varit bad girl och good girl. Jag har varit duktig och sansad, trygg och proffsig i en krisig situation, för att i nästa bara vara jag och liten, skiträdd och ledsen. Jag har varit på helspänn. Jag har varit fokuserad på gränsen till manisk. För att senare fullständigt koppla av och bara skratta. Så mycket. Nu när helgen går mot sitt slut går även jag mot mitt. Alltså, jag är helt slut. Känns som slime i både hjärna och kropp. Kan inte minnas när jag senast var så trött. Jag vill gå i ide lite.

Inga kommentarer: