torsdag 28 juli 2011

Coolt.

Åkte till Öland igår med Stora Sonen och Goda Vännen. För att
vindsurfa några dagar. Jag kan lugnt säga att min privata sol som
följt mig några år valde att stanna hemma den här gången. I morse
tänkte jag att "nåväl, man kan surfa fast det regnar." Och det kan
man. Vad man inte kan, eller åtminstone verkligen inte bör, är att
surfa i så kraftig dimma att man inte ser längre än 50-70 meter.

Vi har inte surfat, för den typen av dimma har idag lagt sig över
Öland. Visst hade jag velat surfa, men kan i ärlighetens namn säga
att vi haft en riktigt bra dag ändå! Eketorps borg med guidad
vandring (som var riktigt, riktigt bra), fika i härliga fåtöljer på
ett galleri, publik åt sonen som övar sig i eldsprutning, fin middag
på bykrogen och nu tittar grabbsen på märkliga Youtubeklipp och jag
bloggar och läser.

För att ha varit den gråaste, regnigaste dagen jag upplevt på mycket
länge så har den varit riktigt skön, glad och bra. Stora Sonen är
så cool och han gläds hela tiden åt det lilla. Tycker att den lilla
sunkiga stugan utan toa och vatten är det mysigaste ever. Och helt
nöjd med allt bara han får öva lite på elden och lära sig lite
tyska.

Själv har jag också varit cool. Var så cool hela dagen igår. Och
kvällen. Förvirrad i vetskapen om att jag nog blivit förälskad utan
en aning om det är bra eller inte, men cool. Och fick ett godnattfsms
vid midnatt.

Så. Cool. Långsamt. Jag har det ju bra. Jag ska vara här.

Inga kommentarer: