söndag 9 maj 2010

Sköndag?

Tack. Ni vet vilka. Hoppas jag.

I dag söndag har jag klarat av följande:

1) Kommit ur sängen
2) Åkt till jobbet en sväng
3) Handlat lite mat, alldeles på egen hand (!!!!)
4) Städat. Som i dammsugit, tvättat, skurat.
5) Försökt laga diskmaskinen. Får se om det blir bättre nu
6) Skällt på tonåringar som gjort brännhål på mattan på balkongen.
7) Sagt tack för komplimanger.
8) Inte gråtit en enda gång.

Funderar nu på att göra ett diplom till mig själv. Duktiga Ju.

Det blev en mysig eftermiddag. En av de purkigaste tonåringarna (han säger knappt hej, till skillnad mot de andra som nästan sitter i knät på mig och babblar) som hänger här visade sig vara en begåvad på gitarrspel och dessutom ha en fin sångröst. Det blev schysst bakgrundsmusik till städningen jag utförde!

Stora sonens hemmagjorda trombon (gjord av en rockring och en petflaska...) som han spelade Mario Bros theme på lät kanske inte riktigt lika bra, men det var roligt.

Synd att han slutade spelade trombon (riktig alltså), för övrigt....

Nu är huset fullt igen, men brorsdotter har åkt hem. Några timmar var det bara jag och Inneboende hemma, kändes märkligt. Men faktiskt lite skönt.

Inga kommentarer: