tisdag 2 mars 2010

Etiketter

Jag sätter etiketter på mina inlägg. I efterhand, liksom. Väldigt svårt faktiskt. Har kommit en bit nu, snart 100 inlägg etiketterade och klara.

Det här med etiketter är inte min grej, rent generellt. Etiketter hit och etiketter dit. Som att saker vore så statiska att man kan döpa dem till något och sen är det så. Det är ju sällan det. Det som betyder och ser ut som en sak i dag är något helt annat i morgon. Få är de saker som är orörliga. En dag är du min syster, en annan dag min vän. En dag är du min granne, en annan dag min själsfrände. I dag är jag mamma, i morgon är jag VD och partypingla (knappast just i morgon, men metaforiskt).

Jag har satt etiketten "barn" på en massa inlägg. Känner nu att kanske just den skulle ha delats upp i flera. Det blev många under den etiketten. Kanske också ADHD? Kanske också skola? Politik? Men det skulle bli så otroligt många etiketter om jag höll på sådär. Dessutom tar det tid. Det får vara såhär nu. Fast jag saknar en del etiketter... Hur kan jag sakna något som jag är generellt emot? Märkligt.

Det här inlägget får etiketten "Blaj". Mycket användbar etikett.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vett och etikett

/ S