måndag 1 mars 2010

Gillar

Saker jag gillar, som gör mig glad, som får mig att skratta, ett litet axplock kommer här;

Att vara på torpet med nån som är mig kär. Bara vara, i raggsockar och tjocktröja. Elda i spisen och laga en massa god mat. Vara helt utan el och i stället ägna sig åt samtal och gärna kel (kunde inte låta bli rimmet.. sorry!).

Att prata som en papegoja och få positiv uppmärksamhet för det.

Att 1) delta i mimtävlingar där man bara får mima till låtar man inte kan. 2) Vinna dessa tävlingar.

Att åka på roadtrip. Om det är med rätt sällskap kan till och med en tur till Rotebro bli fantastisk. Bara alldeles för kort.

Att lyssna på musik. Mycket musik. (Även om jag nu råkar ha en förkärlek för att höra hela låtar när det är nån låt jag gillar.) Sjunga och dansa. Till de mest märkliga låtar, gärna.

Att vara i samtal där jag känner mig både trygg och får utrymme att vara busig. Där jag får både prata och lyssna. Lära mig och dela med mig.

Att vara bland människori dynamik. Både i ålder och rörelse. Jag vill ha ljud omkring mig! Och rörelse! Skratt!

Att busa!

Sen.. när jag fått det här. ...Och mycket mer. Annat som har med kärlek att göra till exempel, förståelse, när jag har fått ge till de som är mig kära.... Då vill jag få somna nära. Sova nära intill.

Att få dela drömmarna, både de medvetna och de omedvetna.

Lite så....

Inga kommentarer: