onsdag 31 mars 2010

Buddhav


Nu har vår största råtta blivit aningens mindre.

Han har amputerat svansen.

Vilket äventyr!

Tänk vad man får för 5.200:- nuförtiden.

En lite mindre råtta än tidigare som slår på medicinsprutan med händerna (?) och förvandlas till en tvål med starka muskler när han ska medicineras. Som hittat!

Och nej, och ja, jag vet. Glömde teckna försäkring när sonen kom hem med råtta.

Ja, jag har försäkring på alla djuren nu.

Och ja, jag har hört nu att jag är knäpp och galen för att jag lägger över 5.000 på en råtta.
Men jag ser det inte så. Jag lägger det på sonen. Den här råttan means the world to him!

Har hängt en del i väntrum de senaste två dagarna....

2 kommentarer:

Blogger sa...

Bra gjort, fattar skulle ha gjort precis likadant.. ;)
/b

JCMAS sa...

Tack för supporten! Buddha blev faktiskt ännu lite sötare med kort svans :). Och sonen är nöjd och kallar mig "farmor" och sig själv "pappa" när han pratar med rådisarna. Så jag känner mig också nöjd med mitt beslut!